Monday, May 9, 2011


Jus Berperisa OREN yang sangat sedap ini amat sesuai untuk dijadikan amalan bagi anak-anak anda, insyaAllah engan keberkatan doa-doa mustajab yang telah dibacakan, dapat membantu mempertingkatkan kesihatan, mencerdaskan MINDA dan melapangkan HATI, agar anak anda mudah belajar. (Juga sesuai untuk orang dewasa).
Untuk Kanak-Kanak
Berkesan untuk kecergasan minda dan penerang hati.
Khasiat Umum
  • Dapat membantu melegakan batuk/kahak.
  • Baik untuk ibu mengandung dan menyusu (mengurangkan keletihan & memperbanyakkan air susu).
  • Mempercepatkan penyembuhan luka dalaman setelah bersalin.
  • Menambah tenaga bagi lelaki.
  • Mengoptimumkan keadaan semulajadi organ pembiakan lelaki/perempuan.
  • Juga berkesan untuk menngekalkan berat badan yang ideal.
(Khasiat disenaraikan berdasarkan kesan yang diperolehi dari penggunaan oleh beberapa individu sebelum produk ini dikeluarkan)
Cubalah Hari Ini….
pasti anda akan menyukai rasanya.
Jus keluaran Ar-Razi Marketing ini diproses dari 9 ramuan yang 8 darinya disebut di dalam al-Quran & Hadith sebagai makanan yang terkandung padanya faedah yang sangat banyak. Di samping itu, jus ini juga telah dibacakan dengan doa-doa mustajab oleh Yang Berbahagia Tuan Guru Nik Razi Nik Mat.
InsyaAllah…dengan keberkatan bacaan-bacaan tersebut dan digabungkan dengan khasiat dari bahan-bahannya..anda akan merasai perbezaan produk ini…
Untuk setiap botol Jus yang dijual, sebahagian dari hasil jualannya akan disumbangkan secara langsung kepada akaun dana Maahad Tahfiz ICT Nikmatillah
KANDUNGAN
1. KURMA
Buah Kurma adalah makanan yang sangat sinonim dengan masyarakat kita terutamanya di bulan Ramadhan. Meskipun rasanya yang manis, buah kurma tidak mengandungi gula yang merbahayakan malah ia merupakan makanan Rasullullah s.a.w.
Antara kebaikan buah kurma ialah:
  • Kaya dengan zat besi - sangat sesuai dimakan, terutama bagi wanita sedang haid dan orang yang mengalami masalah anemia (kekurangan sel darah merah).
  • Boleh dimakan pada bila-bila masa kerana ia tidak mengandungi kolesterol.
  • Khasiat seimbang – mengandungi protein, serat, glukosa, Vitamin A dan C, sodium dan potassium.
  • Kandungan potasium penting untuk sistem saraf yang merangsang daya ingatan, membangkit nafsu kelamin dan meningkatkan sistem pertahanan badan khususnya untuk mencegah barah payu dara dan rahim.
  • Kurma juga boleh membantu memudahkan proses bersalin dan mengecutkan rahim.
Mariam r.a, di saat hendak melahirkan Nabi Isa telah memakan kurma. Dikatakan kurma mempunyai enzim pelincir yang memudahkan bayi menggelongsor keluar semasa proses kelahiran.
Sabda Rasulullah s.a.w., “Berilah makan buah kurma kepada isteri-isteri kamu yang hamil, kerana sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya.”
  • Ubat kepada segala jenis jenis penyakit…InsyaAllah…

Abu Abdillah a.s. bersabda: “Buah kurma adalah salah satu buah yang berasal dari syurga dan dapat mensirnakan pengaruh sihir”. “Orang yang memakan 7 buah kurma yang baik sebelum sarapan, maka pada hari itu dia tidak akan tertimpa racun, sihir dan tidak diganggu setan”.Imam Ja’far Ash-Shadiq a.s. bersabda: “Barangsiapa memakan 7 buah kurma yang baik, maka cacing-cacing yang ada di perutnya akan mati”.
2. KISMIS
Mengandungi zat besi yang amat diperlukan untuk membina darah bagi memastikan bekalan oksigen yang mencukupi untuk disalurkan ke otak. Kekurangan oksigen menyebabkan seseorang mudah mengantuk, pelupa, serta lemah fikiran.
Antara kebaikan kismis sebagaimana di dalam sabda Rasulullah s.a.w ialah:

a) “Barangsiapa memakan kismis merah sebanyak 21 biji setiap hari sebelum sarapan pagi, maka dia tidak akan tertimpa penyakit kecuali kematian”.
b) “Biasakanlah memakan kismis karena kismis dapat menghilangkan kepahitan (empedu/cairan kuning), menghilangkan lendir, menyehatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih”.
c) “Kismis dapat menguatkan jantung, menghilangkan penyakit, menghilangkan panas dan memulihkan kesehatan jiwa”.
3. PEGAGA
Khasiat pegaga telah lama diiktiraf di seluruh Asia. Masyarakat Cina menamakannya Ching Chow Sui manakala orang India memanggilnya Valeerai dan Gotu kola. Nama-nama ini telah tercatat dalam manuskrip Ayurvedic di India lebih 4,000 tahun dahulu dan Shennong Herbal di China sejak 2,000 tahun lalu.

Pada tahun 1949 satu kajian telah dijalankan ke atas pegaga dan mendapati bahawa ia mujarab mengubati penyakit kusta dan ulser kerana ciri-ciri antibakteria yang ada padanya. Manakala penyelidikan yang dijalankan pada 1950 pula mendapati pegaga amat baik untuk menyembuhkan luka, kudis serta mengubati kerengsaan kulit.


Masyarakat Cina pula bergantung kepada pegaga untuk mengubati gangguan emosi seperti tekanan perasaan yang disebabkan oleh masalah fizikal. Ia adalah herba serbaguna untuk mengubah sistem saraf serta meredakan tekanan perasaan.

Pegaga telah diiktiraf oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia ( WHO ) sebagai herba yang menjana kecerdasan berfikir terutama di kalangan kanak-kanak. WHO memperakui bahawa pegaga kaya dengan pelbagai ramuan ubatan. Herba ini amat mujarab dan akan memperbaiki fungsi minda seperti meningkatkan daya ingatan dan penumpuan fikiran. Dr. Robert D. Willix Jr. dalam bukunya Health and Longevity Newsletter menggelar sebagai “herba ajaib” kerana ia dapat membantu peredaran darah serta meningkatkan kesihatan kulit.

Selain daripada khasiat-khasiat yang disebutkan pegaga juga telah lama digunakan sebagai tonik untuk membersihkan darah dan menghasilkan kulit yang sihat. Amalan meminum jus pegaga amat mujarab untuk membantu mereka yang bermasalah untuk tidur, merawat kerengsaan kulit serta tekanan darah tinggi. Daun pegaga yang diramas dengan sedikit air pula amat baik jika disapukan pada kudis dan luka. Pegaga juga memberi kesan kepada beberapa peringkat pembentukan tisu seperti menghilangkan parut, membina kolegan, merangsang pembentukan rambut dan kuku.

Pegaga bermanfaat untuk mengawal penyakit-penyakit berikut :

Pembengkakan Hati, Demam Campak, Sakit Tekak, Batuk Kering, Asma, Brokitis Radang Mata Merah Keputihan, Tekanan Darah Tinggi, Sakit Perut, Disentri, Cacing, Buasir, Batuk Darah, Muntah Darah, Busung, Infeksi Saluran Kencing (kencing kotor).

Selain dari itu, pegaga juga bermanfaat untuk membangkitkan selera makan

Amalan meminum jus pegaga amat mujarab untuk membantu mereka yang bermasalah untuk tidur, merawat kerengsaan kulit dan tekanan darah tinggi.

Di samping itu, pegaga juga memberi kesan kepada beberapa peringkat pembentukan tisu seperti menghilangkan parut, membina kolagen, merangsang pembentukan rambut dan kuku.

Pegaga juga dipercayai boleh mempercepatkan proses penyembuhan luka, ulser dan masalah kulit lain. Oleh itu tidak hairan jika ia dijadikan makanan wajib bagi wanita berpantang supaya luka bersalin lebih cepat sembuh.
4. HABBATUS SAUDA
Dilaporkan bahawa Nabi s.a.w. pernah bersabda “Jadilah seperti biji habb al sauda kerana biji ini ubat semua penyakit kecuali kanser dan mati”. Adalah dilaporkan juga bahawa Allah Taala menunjukkan bahawa ‘ia’ itu ialah hab al sauda yang boleh menghapuskan angin dalam usus dan demam. Baik untuk merawat ‘leukoderma’ dan membuka saluran urat darah yang halus. Berguna untuk menghilangkan penyakit selesema.

Secara ringkas sifat-sifat utamanya adalah seperti berikut:-

a) Habbatus sauda’ dalam keadaan dan bentuknya yang asli akan berfungsi membantu sistem pemulihan semulajadi tubuh dalam mengatasi penyakit dan mengekalkan kesihatan. Ia bertindak di bahagian dan juga sistem tubuh tanpa mengganggu keseimbangan semulajadi tubuh dibahagian-bahagian lain.

b) Kesan pengambilan habbatus sauda’ bukan sahaja membantu memulihkan keadaan semasa tetapi ia juga membantu tubuh membina daya ketahanan terhadap kemungkinan serangan penyakit.

HABBATUS SAUDA DALAM PENGOBATAN MODEN
Dalam Kanun Perubatan (The Canon of Medicine) Ibnu Sina (980-1037 Masihi) mengatakan bahawa “black cumin adalah bijirin yang sangat merangsang tenaga tubuh dan sangat membantu dalam kelelahan kronik, kehilangan semangat serta memberikan kesan therapeutic pada gangguan pencernaan, penyakit sakit puan, dan sistem pernafasan”.

BAGAIMANA HABBATUS SAUDA BERPERANAN
Kebanyakan masalah kesihatan manusia ketika ini adalah berpunca dari masalah yang sama, samada infeksi oleh mikro-organisma seperti bakteria, virus, parasit dan kulat. Jika menggunakan pengubatan secara klinikal, setiap kesan atau petanda penyakit akan dirawat secara berasingan, dan selalunya menggunakan ubatan yang diformulasikan secara kimia yang mengandungi alkohol dan beberapa kandungan bahan berbahaya.

Sementara habbatussauda’ berkesan merawat tubuh secara keseluruhan dan bertindak ke atas punca sebenar penyakit. Habbatussauda’ menyelaraskan kembali sistem pertahanan tubuh tatkala ia terlalu lemah atau ketika keadaannya terlalu kuat. Ia sangat cemerlang dalam merawat penyakit yang berkaitan dengan masalah hormon dan alahan yang kronik.

Secara amnya, kegunaan serta manfaatnya terlalu banyak. Ia membantu sistem metabolisma, memperbaiki sistem pencernaan, menurunkan paras kandungan gula dalam tubuh. Ia akan membantu menyahkan segala cacing dan parasit dari dalam saluran usus. Ia berguna dalam melegakan sakit kerongkong , batuk, asthma, selsema, mengatasi keradangan, memperbaiki dan melancarkan peredaran darah, menambah pengaliran susu badan, membekalkan tenaga segera, menambah jumlah bilangan sperma, menstabilkan sistem tunjang, mengalakkan pertumbuhan rambut sekaligus menghalang keguguran rambut, mengatasi kulit berkedut, menambah ‘tone’ badan, disentri kronik, diabetes mellitus, dan banyak lagi.
5. HALIA
Halia digunakan sebagai rempah, bahan perisa, makanan dan juga ubatan.


Terdapat Ayat Al-Quran yang menyatakan bahawa minuman yang dicampurkan dengan halia dan diberikan kepada kita di dalam syurga. Firman Allah (Q:76:17, Surah Al Insan) Maksudnya: “Dan mereka dalam syurga itu diberi minum sejenis minuman yang dicampurkannya dari halia(zanjabil)”.

Hal ini membuktikan bahawa halia mempunyai khasiat kepada manusia sama ada sebagai sumber makanan ,minuman mahupun perubatan.

Bagi masyarakat Jepun, hirisan halia dimakan di antara hidangan makanan.
  • Halia di gunakan sebagai ubatan bagi merawat kembung serta sakit perut
  • Membantu penghadaman makanan
  • Mengeluarkan angin dalam usus
  • Menghilangkan bau mulut.
  • Jika dicampurkan dengan sedikit gula dan air panas, jus halia dapat menghilangkan lendir dan kahak.
  • Halia juga sangat mujarab untuk mengelak masalah sering lupa
6. HALBA
Halba merupakan antara ubatan yang tertua di dunia dan digunakan oleh Al-Abqirad(Hippocrates); iaitu bapa perubatan Yunani.

Antara kebaikan halba secara umumnya ialah:
• Mengawal kencing manis
• Menguatkan jantung
• Sangat membantu untuk mencairkan kahak
• Melegakan sakit kepala/migraine
• Menyembuhkan buasir
• Radang kulit dan Bisul
• Mengawal Anemia
• Pencuci perut

KEBAIKAN KHUSUS UNTUK KANAK-KANAK

• Menghilangkan kembung, sebu dan senak (Membuang angin)
• Baik untuk kecergasan dan kekuatan badan serta tumbesaran kanak-kanak

KEBAIKAN KHUSUS UNTUK WANITA

• Melancarkan haid
• Melegakan senggugut
• Merangsang rahim dan organ pembiakan
• Mengawal kegemukan; juga digunakan untuk mengurangkan berat badan
• Untuk ibu menyusu; memperbanyakkan air susu

KEBAIKAN KHUSUS UNTUK LELAKI

• Kurangkan ketagihan rokok dan dadah
• Halba juga adalah ramuan tradisi menambahkan tenaga batin (herba ini digunakan oleh tabib China untuk merawat mati pucuk)

Sabda Rasulullah:
“Sekiranya umatku tahu akan kelebihan Halba nescaya mereka sanggup tukarkannya dengan sebanyak timbangan emas “


Pada suatu hari Rasulullah saw menziarahi sahabat Saad bin Abi Waqqas Yang sedang sakit. Rasulullah s.a.w menyuruh dipanggil tabib. Al Harith Ibn Qaldah datang merawat Saad bin Abu Waqqas. Beliau mengesyorkan agar Saad makan Halba dan Kurma Ajwa’. Dengan izin Allah, Saad pun sembuh dari sakitnya. Rasulullah saw kemudiannya bersabda : “Gunakanlah Halba sebagai ubat”
7. MADU
Madu sudah diketahui ramai akan khasiatnya, jadi tidak perlu untuk kita bercerita lebih lanjut di sini. Walaubagaimanapun, saya ingin melampirkan beberapa potong Hadith sebagai mengesahkan akan khasiat rahsia alam ini.
Nabi Muhammad SAW bersabda:

“Barangsiapa minum madu setiap bulan dengan niat melakukan nasehat Al-Qur’an, maka Allah SWT akan menyembuhkannya dari 77 penyakit”.

“Barangsiapa ingin memiliki hafalan yang kuat hendaklah dia meminum madu”.
Sabda Nabi s.a.w., ‘Demi Allah yang aku dalam genggaman Nya, minumlah madu. Malaikat akan memohon rahmat pada penghuni rumah yang ada madu di dalamnya. Jika seseorang itu makan madu, seribu ubat masuk keperutnya dan sejuta penyakit keluar darinya.’

Lebah atau nama saintifiknya Apis mellifera ini telah diabadikan oleh Allah di dalam  Al-Quran. Pengabadian ini di lakukan dengan menamakan satu surah dengan nama lebah(Al-Nahl).

Firman Allah: (Q:16:68-69)
Maksudnya: “Dan Tuhanmu memberi ilham kepada lebah “hendaklah engkau membuat sarangmu pada gunung-ganang,dan pada pokok-pokok kayu, dan juga pada bangunan-bangunan yang didirikan oleh manusia. “Kemudian makanlah dari segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan (yang engkau sukai) serta turutlah jalan-jalan peraturan tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkannya kepadamu”(dengan itu ) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai-bagai penyakit)sesungguhnya pada yang demikian itu ada tanda (yang membuktikan kemurahan Allah)bagi orang-orang yang berfikir.
8. BUAH TIN
Buah Tiin adalah buah yang paling istimewa di kalangan orang Islam kerana Allah S.W.T telah menggunakan buah Tiin ketika bersumpah dan menamakan satu surah dalam Al-Quran dengan nama Al-Tiin. Buah Tiin disumpah kerana padanya terdapat sumber makanan, buahan dan nilai ubatan. Buah Tiin yang dikenali sebagai Ficus carica dianggap sebagai sumber makanan kerana ia merupakan buah yang lembut serta mudah dihadam dan mengandungi serat yang tinggi.

Nabi Muhammad s.a.w pernah menyatakan tentang buah Tiin dan nilai ubatan yang terdapat padanya. Sabda Nabi:“Makanlah kamu semua dan makan darinya (buah Tiin),sabda Nabi lagi, sekiranya Aku katakan: “sesungguhnya buah yang turun dari syurga maka aku kata “inilah buahnya” ini kerana buah syurga tiada keraguan. sesungguhnya ia boleh menyembuhkan penyakit buasir dan mendatangkan faedah bagi sendi-sendi.”

Pengesyoran ini terbukti apabila terdapat kajian yang dijalankan membuktikan bahawa buah Tiin benar-benar memberi kesan dan penawar kepada penyakit buasir, bengkak-bengkak pada badan, melawaskan air kencing serta merawat batuk yang berpanjangan.
9. BUAH DELIMA
Buah delima adalah salah satu buah yang terdapat di dalam syurga yang kaya dengan unsur zat besi sebagaimana firman Allah: (Q:55:68)
Maksudnya :“Pada keduanya juga terdapat buah-buahan serta pohon-pohon kurma dan delima”.

Buah delima atau dalam bahasa saintifiknya Punica granatum mempunyai pelbagai keistimewaan, selain dari sedap dimakan ,ia juga mempunyai kebaikan dari segi kesihatan.

• Zat besi yang terdapat dalam buah delima dianggap sebagai unsur penting dalam pembentukan sel darah merah.
• Buah delima juga boleh memperbaiki usus-usus dan menguatkannya.
• Membersihkan bahagian dalam tekak serta sesuai untuk mereka yang mengalami masalah batuk.
• Buah delima masam mampu mencegah dari muntah, menghentikan cirit-birit dan melawaskan air kencing.
• Biji delima dapat dijadikan ubat luka-luka yang teruk dan kebenjolan, caranya dengan mengambil biji-biji delima lalu ditumbuk dan dicampurkan dengan sedikit madu dan disapukan pada bahagian luka

Harga : RM20.90/unit  Berminat ? Sila Klik DISINI

TESTIMONI
TESTIMONI YANG DIPAPARKAN DI BAWAH ADALAH BERDASARKAN APA YANG DISIARKAN DI DALAM HARAKAH BIL 1444 EDISI JUMAAT 5-7 JUN 2009.
SELAIN DARIPADA MEREKA, SUDAH BEGITU RAMAI YANG MENDAPAT MANFAAT DARI AMALAN MEMINUM JUS INI, TESTIMONI AKAN DIKELUARKAN DARI SEMASA KE SEMASA.
KAMI HANYA AKAN MEMAPARKAN TESTIMONI-TESTIMONI YANG BEGITU LUAR BIASA…KERANA YANG LUARBIASA ITU TENTUNYA YANG TERBAIK…INSYALLAH

testimoni_2
testimoni_3
testimoni_4


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts